De Huurdersraad overlegt jaarlijks met Stedelink over de voorschotten voor de servicekosten die de woningcorporatie voor alle huurders wil aanpassen. Die veranderingen lees je als huurder terug in de jaarlijkse brief over de huurverhoging die Stedelink verstuurt.
Wij hebben met Stedelink overlegd en zij denken dat de voorschotten voor de servicekosten die ze hebben voorgesteld zo realistisch mogelijk zijn, ook al zal het van persoon tot persoon verschillen. De Huurdersraad wil voorkomen dat veel huurders te weinig servicekostenvoorschot betalen, zodat ze bij de afrekening voor verrassingen komen te staan. Vandaar dat we akkoord zijn gegaan met de hogere bedragen. We hebben Stedelink gevraagd om, in verband met de stijging van de woonlasten, snel te acteren als er huurders in de problemen komen. Heb je vragen of problemen, neem dan dus gelijk contact op met Stedelink.
Lees hier welke veranderingen er zijn doorgevoerd, of log in bij Stedelink voor informatie over jouw situatie.
Wil je iets weten over het advies van de Huurdersraad over het huurverhogingsbeleid 2024, kijk dan hier.
Meer over het thema servicekosten lees je hier.